Få lavet et godt og professionelt logo

22 February 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Et godt og professionelt logo er vigtigt for din virksomheds visuelle identitet og er noget af det første dine kunder støder på. Det er altså det første indtryk du som virksomhed giver til dine kunder og et godt førstehånds indtryk er ofte vigtigt, for at vi vælger at gå videre og tage kontakt. Det er måske overfladisk, men det er realiteten. Det er sjældent, at man giver nogle en anden chance og sket ikke professionelt, hvor der er mange andre man kan henvende sig til. 

Få lavet et godt og professionelt logo

Brug den tid og de penge det koster at få lavet et nyt logo, der udtrykker dig og din virksomhed bedst muligt. I dag bliver vi bombarderet med indtryk 24/7 fra alle mulige. Vi sidder ofte med vores telefoner og derfor er det vigtigt at vores logo er udformet på en måde, hvor det både passer til en lille telefonskærm, samtidig med at det passer til resten af vores markedsføring og som logo på vores adresse. Det er altså ikke en nem og lille opgave at designe et logo, der kan passe ind til alle situationer og samtidig udtrykke dig og din virksomheds værdier og det er derfor det er lavet af en professionel grafiker, der har den nødvendige viden og erfaring og ved hvad der virker.

Hold det enkelt

En af de vigtigste regler, når det gælder et godt og stærkt logo er, at det skal være genkendeligt. Du skal kunne genkende det selvom det vises på 1:1 cm. Det vil sige at det skal være enkelt i sin udformning. Et godt eksempel er Facebooks. Det er et hvidt f på en blå baggrund. Det kan næppe blive mere enkelt, men alle kan genkende det, selv på en lille telefonskærm. Det er selvfølgelig ikke det samme, som at det er nemt at udvikle.

More articles